Kunnanvaltuusto, kokous 29.5.2024

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 13 Sidonnaisuusilmoitukset ja rekisterin ylläpito

ENODno-2024-136

Valmistelija

  • Marja-Riitta Aalto, hallintojohtaja, marja-riitta.aalto@enontekio.fi

Perustelut

Tarkastuslautakunta 24 .1. 2024  § 3

SIDONNAISUUSILMOITUKSET JA REKISTERIN YLLÄPITO

Kuntalain mukaan tiettyjen kunnan luottamushenkilöiden ja viranhaltijoiden on tehtävä sidonnaisuusilmoitukset johtotehtävistään sekä luottamustoimistaan elinkeinotoimintaa harjoittavissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä, merkittävästä varallisuudestaan sekä muistakin sidonnaisuuksista, joilla voi olla merkitystä luottamus- ja virkatehtävien hoitamisessa. Ilmoitus on tehtävä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun henkilö on tehtäväänsä valittu.

Ilmoitusvelvollisuus koskee kunnanhallituksen ja maankäyttö- ja rakennuslaissa (132/1999) tarkoitettuja tehtäviä hoitavan toimielimen jäseniä (elinvoimalautakunta), valtuuston ja lautakunnan puheenjohtajaa ja varapuheenjohtajia, johtavia virkamiehiä sekä kunnanhallituksen ja lautakunnan esittelijää. Ilmoitusvelvollisuus koskee myös jaostoja.

Ehdotus

Tarkastuslautakunta saattaa hyväksytyt sidonnaisuusilmoitukset valtuustolle tiedoksi.

(https://enontekio.fi/kunta-ja-hallinto/paatoksenteko/sidonnaisuusilmoitukset/)

Päätös

Merkittiin tiedoksi.

Tiedoksi

Tarkastuslautakunta

Muutoksenhaku

Tästä päätöksestä ei saa tehdä oikaisuvaatimusta eikä kunnallisvalitusta, koska päätös koskee kuntalain 136 §:n mukaan valmistelua tai täytäntöönpanoa; työ- ja virkaehtosopimuksen tulkintaa tai soveltamista; tai työnjohto- ja valvontaoikeuden käyttämistä.